5 BFAC142 5 B9 F 42 E1 8 A66 E1 A1688479 DC

Jógázz télen is, hogy egészséges légy

Írta: Tölgyesi Írisz
2021. 11. 23.
5 BFAC142 5 B9 F 42 E1 8 A66 E1 A1688479 DC

Hogy miért jó jógázni?

Ha még soha nem próbáltad, ezt olyan lenne leírni, mint elmesélni valakinek, aki még soha nem evett édességet, hogy milyen egy tejszínhabos krémes vanília puding eperrel a tetején.

Tehát, aki járt már valamelyik kurzusunkon, vagy próbálta a jógát, az tudja mire próbálok célozni ezzel. A puding próbája az evés. A jóga jótékony hatásai szinte egyetlen alkalom után érezhetők. Sok fajtája lehet, mert a jóga a fizikális és a mentális részünkre egyaránt hatást gyakorol.

Összegyűjtöttem néhány visszajelzést, miket érezhetsz egy klassz jóga óra után:

  • Jóleső fáradtságot minden porcikádban, ami teljesen lelazít testileg, lelkileg.
  • Hibába voltál nagyon fáradt, az esti óra után sokkal több energiád van, mint előtte, mintha egy új nap kezdődne.
  • Olyan izmokban érezhetsz izomlázat, amikről nem is tudtad, hogy léteznek.
  • Mintha mélyebbeket lélegeznél.
  • Megváltozik a testtartásod.
  • Érzel egy megmagyarázhatatlan belső erőt.
  • Kialakul egyfajta szeretet, gondoskodás, elfogadás a saját magad irányába.
  • Átalakul a tested, erősebb, rugalmasabb, hajlékonyabb lesz.
  • Felszabadultabban érzed magad és kevesebbszer van rossz kedved.
  • Stabilabbnak érzed magad a mindennapokban.
  • Jobban tudod, hogy hol vannak a határaid, mikor kell megpihenned, mikor kell még 10%-ot hozzátenned ahhoz, amit éppen csinálsz.
  • Létrejön a tudatosság, figyelem, ami kiterjed a testtartásodra, a szokásaidra, a gondolataidra.
  • Fontossá válik az egészséged. Pl. Felhagysz a dohányzással, egészségesebben táplálkozol.
  • A családod és a barátaid is észreveszik rajtad a változást. Pl. Szebben mozogsz, jobb a kisugárzásod.
IMG 9516

Tetszik amiket összegyűjtöttem? Képzeld el, hogy ezek mind-mind az egészségedet szolgálják!

Sokszor azt gondoljuk eljárunk heti 1-2x jógázni, és akkor mi van?!

Ha tényleg rendszeresen jársz és figyelmesen, szorgalmasan gyakorolsz, akkor teljesen megváltozik az életed.

A jóga azon túl, hogy elmulasztja a hátfájást, izmossá, erőssé és hajlékonnyá tesz, egy belső harmóniát, kiegyensúlyozottságot ad.

Ezért fontos, hogy a téli hónapokban is rendszeresen járj, még akkor is, ha egyébként nem lenne kedved kidugni az orrod a hidegbe. Légy kitartó és következetes, mert óra után nagyon hálás leszel magadnak, hogy eljöttél jógázni.

Nézzünk a gerincjóga jótékony hatásait, amelyek az egészségedet szolgálják:

  • Elmúlik a hátfájás, derékfájás, fejfájás.
  • Megerősödnek a gerincmelletti izmok, hát-, kar-, és hasizmok.
  • Rugalmasabbá és mozgékonyabbá válik a gerinc.
  • A tüdő kapacitása nő, a légzés minősége javul.
  • A kiválasztó szervek jobban működnek, a test könnyebben méregtelenít.
  • Javul az emésztés, ettől szebbé válik a bőr és erősebbé az immunrendszer.
  • Ellenállóbbá válik a szervezet a vírusokkal és baktériumokkal szemben.
  • Nyugodtabbá válik az elme, így az idegrendszer regenerálódik.
  • Jobb közérzeted lesz, ami segít elkerülni a betegségeket.
  • Könnyebben kezeled a stresszt (pl. vizsgáknál) ezzel megelőzöd, hogy az idegrendszered károsodjon és az immunrendszered a padlóra kerüljön.
Thumbnail image 6483441

A jóga közösségi élmény

A gerincjóga órákon mindig nagyon jó a hangulat, akár a kezdő, akár a haladó csoporthoz csatlakozol. Néhány alkalom után összeismerkedünk, sokat nevetünk és tanulunk egymástól.

Nálunk nincs olyan, hogy valami nem megy. Mindenki a saját képességeihez mérten gyakorol és ha valami nehéz, akkor keresünk rá megoldást, hogy milyen alternatív módon lehet kivitelezni.

Lépésről lépésre haladunk, sok ismétléssel, hogy tényleg megtanuld az ászanákat a kurzusok alkalmával. Persze minden órában van valami újdonság és kihívás, hogy senki se unatkozzon.

Szeretettel várlak gerincjóga óráimra!

Tanácstalan vagy melyik órára gyere?

Ha még soha nem jógáztál, vagy kb. 15-20 alaklomnál kevesebbet, akkor gyere a kezdő órára.

Akkor is a kezdőt ajánlom, ha régen jártál jógázni, vagy hébe-hóba szoktál.

A haladó kurzust azoknak ajánlom, akik már legalább két félévet jártak a kezdő kurzusa, akár élőben, akár online, illetve azoknak, akik eddig is a haladó órára jártak.

Persze mindenki maga dönti el, hogy melyik órához szeretne csatlakozni, és az is elsődleges szempont, hogy melyik időpont kedvezőbb számodra.

Ha kezdő vagy, de a későbbi óra felel meg, vagy régebb óta jógázol, de csak délután érsz rá, akkor is csatlakozz bátran, mert a gyakorlat azt mutatja, hogy mindig nagyon vegyes csoport gyűlik össze, így Te sem fogsz kilógni a sorból!

Találkozzunk decemberben is a BEAC-on! Részletek és bérletvásárlás a téli szezonról ITT.

ELTE ELTE HÖK ELTE KK ELTE Online JOMA MEFS Újbuda Sport Újbuda kerületi önkormányzata ESN ELTE Sport Kft. ELTE Alumni Jooble BGA NEA