Egészségtudatosan élni egyszerűbb, mint gondolnád…

Nem. Nem ott kezdődik, hogy nyílgyökér- és kókuszlisztet veszel, és nem ott folytatódik, hogy minden nap edzel, lehetőség szerint reggel és este is, minimum két sportágat űzve, és pont ezekért nem is 21 nap után ér véget… Sőt! Pont akkor kezdődik, mert akkor válik szokássá (nem megszokássá), életmóddá, a sajátoddá. Életmód sorozatunk következő részében Kálmán Teréz aerobik edzőnk tanácsait olvashatjátok.

Egy életmódváltás akkor lesz sikeres:

  1. ha mind fiziológiai-, mind lelki szempontból hosszú távon fenntartható,
  2. ha nem kényszeres, hanem saját döntés eredménye,
  3. ha a “háromlábú széket” stabillá tudjuk tenni: vagyis a sport, a táplálkozás és a lelki tényezők szuper-hármasának mindegyike egészségtudatosságot tükröz.

Szeretem használni a tudatosság, egészségtudatosság kifejezést. Egyszerűen azért, mert benne van az igény, az igényesség, a tervezettség, a koncepció, az elhatározás.

Mert ez az, ami szükséges akkor, amikor sportot választasz, olyat, amiben örömödet leled, ami a habitusodnak és a céljaidnak egyaránt megfelel, amelynek rendszeres, heti 3-4 alkalommal történő űzése belefér a lehetőségeidbe.

Mert ez az, ami szükséges akkor, amikor a táplálkozásodba lépésenként teszed bele a reformot, amikor nem azért hagysz el dolgokat, mert trend (pl. laktóz, tej, glutén - és most nem a szükségesre gondolok, amikor érzékenység ezt indokolja! Nagyon fontos!), hanem ésszel élsz ezekkel, amikor inkább természetes dolgokat vásárolsz és dolgozol fel a saját konyhádban, mintsem méreg drágán rendeled a kétes eredetű, de kalóriaszegény ételeket (nem tudván, hogy amúgy mennyi is a napi energiaszükséglet), amikor nem csak a “mentes” szavakat keresed, hanem összetevőket is olvasol a termékek hátán, amikor rendszerességet, változatosságot és mértékletességet viszel az étkezéseidbe.

Mert ez az, ami szükséges akkor, amikor pozitív (reális) szemlélettel a miértekre keresed a választ az életedben, amikor egyensúlyt teremtesz a munkád és a magánéleted között, amikor a szabadidődet minőségileg töltöd, amikor a célod a fejlődés (minden téren is), amikor szánsz időt Magadra és mindarra, ami fontos Neked.

Egészségtudatosan élni egyszerűbb, mint gondolnád. Hiszen a döntés mindig csak a Te kezedben van. A lépések és a lehetőségek száma pedig végtelen. Mégis érdemes mindig a legegyszerűbbekkel kezdeni, mert ezek a legfontosabbak is.

  1. Legyen a sport olyan, mint a fogmosás. Alapvető. Heti 3-4 alkalommal. Rendszeresen, intenzíven. Nem csak kutyát sétáltatva.
  2. Legyen a mozgás olyan, mintha cigi-szünetre mennél: állj fel az irodában és sétálj egy kört, gyalogolj hazafele plusz egy megállót, fedezd fel az ebédszünetben a környező utcákat, figyelj a tartásodra.
  3. Legyen a táplálkozásod rendszeres, változatos, mértékletes, egyszerű, használj zöldségeket, gabonákat, húsokat, gyümölcsöket.
  4. Legyenek a napjaidnak 3-4 órás kalóriamentes időszakai, ne az érzelmeid által vezérelve egyél (nassolj), de ne is feledj el enni a munka- vagy az egyéb programjaid hevében (ne, reggel se!).
  5. Legyen szabadidőd, amit 100%-ban arra fordítasz, hogy minden másban is 100%-os tudj lenni: pihenj aktívan és passzívan is minőségileg!

Szerintem egyszerű. És szerintem ez Neked sem kérdés.

Kövesd Te is Teréz oldalát: Bárhogy is legyen: mozogj!