A Levendula Kortárs Táncműhely február elején ismét megrendezte duplaestés táncestjét
Az októberi Levendula táncestek hatalmas népszerűségnek örvendtek, így a Levendula Kortárs Táncműhely február elején ismét megrendezte duplaestés táncestjét, ezúttal kibővített műsorral. A jegyek ez alkalommal is hihetetlenül gyorsan elfogytak. A legutóbbi előadásokhoz hasonlóan, a mostaniak is a Bethlen Téri Színházban kerültek megrendezésre.
A Levendula Kortárs Táncműhely immár 7 éve alakult az ELTE-BEAC Moderntánc csapat fellépő táncosaiból. Wéber Edi, a társulat művészeti vezetője és koreográfusa világéletében táncolt, több stílusban is kipróbálta magát (akrobatikus rock ’n’ roll, divattáncok, hip-hop, latin táncok), de a modern-kortárs táncokban talált igazán önmagára, így ennél a műfajnál állapodott meg. 2012-ben ELTE-s hallgatóként elnyerte a sportösztöndíjat és megalapította az ELTE-BEAC moderntánc csapatát, majd nem sokkal később már fellépő csoportot szervezett - így jött létre a társulat, ami 2018 óta Levendula Kortárs Táncműhely néven működik.
Az első Levendula Táncestek tavaly októberben kerültek megrendezésre és rengeteg pozitív visszajelzés érkezett velük kapcsolatban, így nem is volt kérdés, hogy legyen-e ismétlés. A februári hétvégén azonban már egy kibővített műsort láthattak a nézők, aminek keretében az ELTE Néptáncegyüttes is nagyobb szerepet kapott: két saját produkciójukkal színesítették az előadást, továbbá színpadra léptek a társulattal közösen megalkotott Fúzió című darabban is. A Bethlen Téri Színház dolgozóinak közreműködésével ismét egy különleges táncszínházi élményben volt részük a nézőknek.
Az októberi táncestekhez hasonlóan ismét bemutatásra került a társulat két legnépszerűbb darabja, a Kapcsolat-Rend-Szer - amely a 2018-as Országos Táncjáték Fesztiválon az 1. helyezést és a Magyar Teátrumi Társaság különdíját is elnyerte -, valamint A mi világunk című táncjáték. Utóbbi igazán különleges a társulat számára, ugyanis még a pandémia kitörése előtt kezdték el megalkotni, majd igen hosszú ideig készült és sokáig váratott magára a darab bemutatása.
A társulat egyik legfiatalabb táncosa, a tehetséges Pálvölgyi Dorina egy rövid szóló tánccal is színpadra lépett. Dorina tavaly sikeresen felvételizett a Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakgimnáziumba. Fiatal kora ellenére előadása lenyűgözően beszédes és érzelmekkel teli volt.
Az ELTE Néptáncegyüttes vendégprodukciói mindig remek hangulatot varázsolnak a társulat modern-kortárstánc darabjai között - most sem volt ez másképp. A nézők A nyárádmagyarósi székelyeké és a Hajnali hangulat című darabjaikat láthatták. Őket nézve az embernek kedve támadna beállni közéjük és elsajátítani nemcsak a tánclépéseket, de azt az elhivatottságot és azt az életszeretetet is, ami a produkcióik közben átjárja az egész termet. Lenyűgöző, amit csinálnak és nélkülük már nem is lenne ugyanolyan egy Levendula Táncest.
Az est záró produkciója és mondhatni a csúcspontja a Fúzió című darab volt, melyben a két műfaj találkozott. A két társulat tagjai kicsit belekóstoltak egymás stílusába: a moderntáncosok néptáncoltak, a néptáncosok moderntáncoltak - ezáltal a szó legszorosabb értelmében vett fuzionálás jött létre. A darabot 2019-ben álmodta meg Wéber Edi és Juhász Gábor, az ELTE Néptáncegyüttes tagja, majd sikeresen színpadra is vitték. Először a 2019 tavaszán megrendezett Tánc-Képek című előadáson került bemutatásra, majd még ugyanebben az évben az Országos Táncjáték Fesztiválon, ahol 3. helyezést ért el vele a társulat. A darabot több, mint két év után vették elő újra, hogy ezeken a táncesteken bemutatásra kerülhessen. A két társulat táncosai ismét gyorsan megtalálták a közös hangot és alig pár hétnyi közös munka után egy varázslatos produkciót mutattak be nekünk.
Nincs megállás, a társulat már gőzerővel készül a következő táncestjére, amely márciusban fog megrendezésre kerülni, szintén a Bethlen Téri Színházban. A társulat az évadban utoljára rendezi meg az eseményt, így akinek eddig nem volt lehetősége megnézni őket, most megteheti.
Elérhetőségek:
Fotók: Simó Szabolcs
Támogatók: BEAC, ELTE EHÖK, Műhely Alapítvány
A cikket írta: Gergely Viktória Petra