Mi az a testtartásjavító Ozoana Módszer?!

Megkértük Tölgyesi Írisz jóga-, és Ozoana oktatónkat, hogy meséljen nekünk a titokzatos hangzású forradalmian új módszerről, mely idén októberben indult a BEAC edzései között.

Ahhoz, hogy megértsük az Ozoana módszer lényegét, egy kicsit átfogóbban kell vizsgálnunk magunkat és az emberiség evolúcióját.

Gondoljuk csak végig, micsoda fejlődésen ment át az emberi faj! Például az elmúlt 3,5 millió év során, háromszorosára nőtt az agyunk térfogata.

De nem kell ennyire visszamenni az ősidőkbe, elég ha az elmúlt évtizedekben zajló technikai fejlődésre gondolunk. Elég volt 3 év hozzá, hogy kórossá váljon az SMS nyak.

Az a helyzet, hogy a testünket nem arra használjuk amire anno tervezték, hiszen a modern életforma nem követeli meg, hogy fizikai erőkifejtés legyen élelmet szerezni vagy több kilométert kelljen napi szinten gyalogolni. Ehelyett az átlag ember legalább napi 10-12 órát ül és görnyed. Ez a gerincünk anatómiai görbületeit eldeformálja, és kikapcsolja a test tartását biztosító természetes védelmeket. Az izmok, szalagok túlnyúlnak vagy épp túlfeszülnek, ennek a folyamatnak következtében érkezik az itt-ott megjelenő fájdalom.
Mindenki tudja, hogy amit nem használunk, az elgyengül, leépül, visszafejlődik! Így a mozgásmentes ülő életforma következtében a vérkeringés és anyagcsere is lelassul, melynek további kellemetlen egészségügyi következményei lehetnek.
Akinek fontos az egészsége és felismerte, hogy a rendszeres mozgás vitalitással és egészséggel tölti fel, az napi vagy heti szinten sportol. Sőt, a nagyon profik úgy válogatják össze a mozgásformákat, hogy legyen benne dinamikus terhelés és egészségmegőrző edzés is.
Az Ozoana módszer edzésterve úgy van összeállítva, hogy egy átlagos ember számára érthető és elvégezhető legyen, valamint azoknak is használjon, akik egyéb sportot űznek. Legjobb motiváció a fejlődés, amely hétről-hétre érezhető!

A módszer célja, hogy olyan mozgásokat végzünk, melyek bekapcsolják a test természetes struktúráját, az izmok eredeti funkcióját, az alapvető védelmi mechanizmusokat, és az idegrendszer kiegyensúlyozott működését.

Mit jelent az Íveld Újra?

 

Testünk rugalmasságát szerkezetileg az ívek adják: a gerinc ívei, a kéz és a láb boltívei. Ha például a talpban van a probléma, akkor ez minden felette lévő alkatrészünkre negatív hatással lesz. Ezért elsődleges feladat, hogy megerősítsük a talp izmait és újra íveljük a boltíveket, ezáltal aktivizáljuk testünk beépített rugóit.
A test struktúráját a talp és tenyér boltíveinek illetve a hátgerinc természetes görbületinek tréningezésével állítjuk vissza. Gyakorlatsorainkkal az egész testre ható rugalmasságot és stabilitást hozunk létre, ezáltal megszüntetjük a testtartáshibákból származó fájdalmat.

Az edzés alkalmanként 60 percet vesz igénybe, és minden óra után házi feladatot kaptok, mely további 15 perc önálló gyakorlást jelent minden nap. A házi feladat elvégzése természetes opcionális, mindenki annyit gyakorol, hogy a saját, egyéni fejlődését biztosítani tudja.

Jóga vagy nem?!

 

Fogós kérdés, mert sok gyakorlat a jóga alapjaira épül, de össze sem hasonlítható egy átlagos jóga órával. Inkább egy komplex edzést képzeljetek el, ahol egymásra épülnek a feladatok és magas ismétlésszámmal dolgozunk. Különböző eszközöket használunk és minden órán tanulunk valami újat, így fedezzük fel a testünkben lévő összefüggéseket. A gyakorlatok nem igényelnek hajlékonyságot és specifikusan azokat a pontokat célozzák meg, ahol a helytelen testtartást okozó blokkokon dolgozunk.
Szerintem a legjobb befektetés az egészség! Mindegy, hogy a megelőzés, a megőrzés vagy a helyreállítás a cél, a mai modern életforma megköveteli, hogy tudatosan foglalkozzunk a testünkkel!
Ha valaki szívesen kipróbálná Írisszel a módszert, megteheti a most télen induló kurzusunkon. Részletek ITT