Óratípusok

Alakformáló aerobik

Lendületes, pörgő, átmozgató, feltöltő, szerethető! Ez az alakformáló aerobik. Az órákon egy 8-10 perces bemelegítést követően a fő izomcsoportok mindegyikét alaposan átmozgatjuk. Cél az erő növelése, az izomtónus fokozása, az egész test formálása. Eszközeink lehetnek a kis súlyzók, a gumikötél, a kis labdák, és természetesen saját testsúlyunk. Az órát nyújtással és hatalmas elégedett mosollyal zárjuk.

Argentin tangó

Az argentin tangó egy városi néptánc, amely csak párban értelmezhető, a vezető (férfi) és a követő (nő) szerep markánsan elkülönül egymástól. Ezért az oktatást is általában párban tartják.
Az órákon összetett lépéskombinációk vagy koreográfia helyett a valódi (tehát nem színpadi) tangót, a táncosok egymásra figyelését, tengelyük megtalálását, testtudatukat fejlesztjük, ezért más táncok mellett is (a balettől a hip-hopig) bátran ajánljuk, ugyanakkor táncos múlt egyáltalán nem szükséges. A kurzus alatt a gyakorlati tudnivalókon túl a tangó (zene és tánc) történetével, illetve a milongákon (tangós táncház) használatos etikettel is megismerkedünk.
Célunk, hogy a kurzus végeztével a táncosok milongán használható tánctudás birtokába kerüljenek.

 

Dinamikus jóga

Dinamikus jóga óráinkat bemelegítéssel kezdjük, előkészítve a testünket a további nyújtó, erősítő gyakorlatokra. Az óra egésze alatt kiemelt fontosságú a megfelelő légzés betartása. Az ELTE dinamikus jóga órái attól különlegesek, hogy rendelkeznek olyan gyakorlatsorokkal, amelyek egyedi fejlesztésnek köszönhetően más jóga órákon nem fellelhetőek. Ajánljuk minden olyan kedves mozogni vágyónak, aki esetleges ízületi problémákkal küzd, régen szerzett sérüléseit próbálja rehabilitálni, vagy egyszerűen csak szálkás izomzatra vágyik, amelyet egy nyugodt környezetben, relaxált állapotban szeretne elérni, és mindezek mellett a rengeteg nyújtóhatású gyakorlatnak köszönhetően kötöttségét szeretné maga mögött hagyni. Az óra zenéje nem különbözik az általános jóga zenéktől, meditáló, pihentető hatású zenék segítik fejlődésünk. Az edzés végén minden megdolgoztatott testrészünk az utolsó néhány percben lenyújtásra kerül.

Erősítés&Streching

Az edzésen fókuszban a core izmok erősítése áll. Az óra folyamán lasabb ütemre dolgozunk, számos kitartott mozdulatot végzünk. Az órát egy körülbelül 20 perces, alapos nyújtással zárjuk.

Grinctréning

A gerinctréning egy preventív útja annak, hogy megőrizd gerinces egészségét, és a teljes tested egészségét. Napjaink ülő életmódjának kiváló “ellenszere” ez az edzés, melynek fókuszában a törzsstabilizáló izmok erősítése és nyújtása, illetve a gerinc mobilizálása áll.

Hastánc

Az ELTE Oriental Hastánccsoport 2011 szeptembere óta működik, azóta sok fellépésen vettünk részt, nyári táborokat tartottunk, országos versenyeken szép eredményeket értünk el és megalkottunk első önálló produkciónkat, a Keleti Mesét, amely egy táncszínházi előadás sok hastánccal egy mesés történetben. Szeptembertől itt a lehetőség, hogy Te is csatlakozz hozzánk! Kezdő csoport indul a szorgalmi időszak elején, és csatlakozhatsz haladóinkhoz is, ha már egy ideje hastáncolsz és fellépési tapasztalatod is van. Itt a helyed, ha még soha nem táncoltál, hiszen a hastánc kezdő szinten nem túl megerőltető, de érezni fogod a hatását nemcsak a testedre, de a hangulatodra is. Gyere el hozzánk akkor is, ha már sok más táncot kipróbáltál, és szeretnél egy változatos új műfajt megismerni, amitől sokkal nőiesebbé és összeszedettebbé válsz. Ha pedig már régóta hastáncolsz, szeretettel látunk haladó csoportunkban! Mindenki fiatal és lelkes, nincs rivalizálás, és az órákon kívül is összetartunk, mindig új ötleteken törjük a fejünket!

Intervall alakformáló

Az intervall alakformálón tutibiztos, hogy leizzadsz, kellően elfáradsz, de élvezni fogod!
Az óra egy pörgős, lendületes bemelegítéssel kezdődik, majd erősítő és kardió gyakorlatokból álló feladatokkal visszük fel és le a pulzusunkat, fejlesztve ezzel az állóképességünket, erőnket, kitartásunkat, koordinációnkat, és persze formálva az alakunkat. A követhető, nem koreografált órát nyújtással és várhatóan nagy mosollyal zárjuk.
Az óra nem igényel külön eszközöket.

Kardió-alakforma

E kevert óratípus során rövid és egyszerű lépéskombinációk és erősítő blokkok váltják egymást, “megzavarva” ezzel a pulzusunkat: felpörgetve majd megnyugtatva azt, fejlesztve állóképességünket és erőnket egyaránt. Az óra színessége és változatossága következtében itt aztán mindenki megtalálja azon elemeket, melyek szívéhez közel állnak. Lendületes, pörgő, átmozgató, feltöltő, szerethető! Természetesen bemelegítéssel és nyújtással.

Latin tánc

A latin tánc órák a versenytáncban is megtalálható latin táncokra (samba, cha-cha-cha, rumba, jive) épülnek, emellett alkalmanként kiegészülnek egyéb latinos stílusokkal is.

Az idén induló latin Ladies’ Style órákon bemelegítés után különböző alaptechnikákat és lépéseket tanulunk, amelyekből kisebb-nagyobb koreográfiák készülnek. Ezek mellett forgástechnikával, egyensúly- és testtudat fejlesztéssel, időnként erősítéssel, magabiztosságot növelő gyakorlatokkal is foglalkozunk, és megtanulhatod kifejezni a nőiességedet is.

Más táncos órák mellé kiegészítésként is ajánlom, de táncos előképzettség nélkül is bátran jöhetsz, szívesen látunk mindenkit, akit a latinos dallamok lázba hoznak.

A cél, hogy egy alapszintű latin tudás mellett azt a magabiztosságot is megszerezd, amivel akár egy táncórán, akár egy latin buliban önfeledten mulathatsz.
És persze, hogy érezd jól magad!

Modern jazztánc

A kurzus keretén belül – a Magyar Táncművészeti Főiskola által is külön tanszéken oktatott – modern- és kortárstánc (vagyis a Graham-, Limón- és jazztechnikák) alapjait tanítanám meg a kurzuslátogatóknak.

Az órákon különböző gyakorlatok segítségével fejlesztjük a kreativitást, a pontosságot, az összpontosítást, az egyensúlyérzéket, a koordinációt és nem utolsó sorban az önbizalmat. Az óra szerkezetében figyelmet kap nem csak a klasszikus balett, hanem a jazz komplex egysége. Az órák rendje, hogy a bemelegítés után középgyakorlatokkal, ugrásokkal foglalkozunk. Ezen kívül számtalan tartásjavító, nyújtó és mozgáskoordináció fejlesztő gyakorlatot végzünk állva és a földön fekve egyaránt.

A kezdő órákon technikai alapozás mellett rövidebb kombinációk tanulására kerül sor, a középhaladón pedig már a magasabb szintű technikázás mellett hosszabb lépéskombinációkat, sorozatokat tanulunk.

A hangulat mindig szuper, az érzések mindig a felszínre törnek, és mindenki a tánctermen kívül hagyhatja a mindennapi dolgokat és csak magára és a csapatra koncentrálhat!

Piloxing

Piloxing egy izgalmas új fitness program, mely Pilates, Box és Tánc elemeket elegyít egy közép-magas intenzitású intervall edzésprogramot létrehozva. Nem egy szokványos aerobik vagy táncos óra. Ahogy a mottója is szól: segít, hogy karcsú, szexi és energikus légy.
Az edzéseken az alakformáló órákhoz képest gyorsabb, 144 BPM-es zenére, mezítláb mozgunk, 250 g súlyú kesztyűt viselünk, mely segíti az intenzitásnövelést, illetve az izmok tonizálását. A Piloxing egyedien ötvözi a box robbanékonyságát, a tánc kecsességét a pilates testtudatfejlesztő izomépítésével és flexibilitásával, melynek eredménye az izmok definiáltsága és a zsírégető edzés. Az egész mozgás ízületkímélő, mellőzi a hirtelen, rotáló mozdulatokat, ugrásokat.

Zsírégető óra

Egyszerű gyakorlatok, garantált izzadás. Az egész testet átmozgató zsírégető órán a zsírégető pulzustartomány fenntartása érdekében szinte végig állásban dolgozunk, az erősítő és állóképesség fejlesztő gyakorlatok e célnak vannak alárendelve. A far- és lábizmok intenzív erősítése mellett nagy szerep jut a törzsizmok megdolgoztatásának is.

Zumba

Mindegyik óra más, de nem egymásra épülnek. Bárki részt vehet, előképzettség nem szükséges. A hangulat a tetőfokon, a legjobb és legritmusosabb latinos és nemlatinos zenék bekészítve. Minden zeneszámra más a koreográfia, melyek egyszerű mozdulatsorokból épülnek fel, ezáltal könnyen lekövethetők. Az intenzív mozgás, a zsírégetés, a jókedv, a változatosság garantált. Éld át Te is a táncos fitness órák felejthetetlen élményét!