1 1

ELTE ÁJK Mentorprogram családi sportnap - a BEAC sportpályázat támogatásával

2019. 06. 27.

Június 22-én egy szép, napsütéses szombati napon az ELTE ÁJK Mentorprogramja szervezett családi sportnapot az ELTE Vízisporttelepén a BEAC Sportpályázatának támogatásával. Az eseményről Inzelt Éva, egyetemi adjunktus számolt be.

"A sportnappal a célunk az oktatómentorok és az ELTE ÁJK oktatói közösségének összekovácsolása, outdoor csapatépítés volt. A programon mintegy 14 mentor, valamint 11 gyermek vett részt. Reggel 10 órakor gyülekeztünk a sporttelepen, majd a bográcsozás előkészítése zajlott, ami mennyei paprikás krumpli volt. Az idei évben kiemelt hangsúlyt helyeztünk a zero waste szemléletnek, így a hagyma és a krumpli héját külön edénybe gyűjtöttük és egyik oktatómentornak hála ment a komposztba. Ezután kajakokba és kenukba pattant a csapat egy része és kisebb-nagyobb távolságot eveztek a Duna ezen csendes kis ágán.

A paprikás krumpli elfogyasztása után indult a Sárkányhajózás, ahol kicsik és nagyok is lapátot ragadtak és húzták teljes erejükből, aminek hála csak úgy siklott a hajó. Sok kedves és buzdító szót kaptunk a partról.

Délután egy kis focival, társasjátékkal és beszélgetéssel ütöttük el az időt. A dobble volt a gyerekek között az egyik legnépszerűbb játék.

Az ELTE ÁJK oktatói mentorprogram célja az első éves hallgatók egyetemi integrációjának segítése. A mentorprogram keretében aktívan részt veszünk az Orientációs Napok szervezésében és lebonyolításában, ahol a gólyák először találkoznak a csoportjukkal és a szakmával; a tanév során olyan foglalkozásokat tartunk, mely segítségükre lehet a tanulmányaik során, így tanulásmódszertani, írásmódszertani, time-management képzéseket, illetve a féléves vizsgák közeledtével vizsgafelkészítőket szervezünk; folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a csoporttal, egyéni beszélgetéseket szervezünk, amelynek keretében igyekszünk az egyéni problémákat felmérni, azokra megoldást találni; mindemellett olyan programokat szervezünk, amelyek segítenek az elsőéveseknek abban, hogy reális képet kapjanak a jogászi, kriminológusi, politológusi szakmáról, a társadalomban betöltött szerepéről és felelősségéről.

A sportnap hozománya, hogy részletesen tudtunk arról beszélni, hogy szeretnénk a gólya és az ÁJK valamennyi hallgatója esetében szélesebb körben terjeszteni és felhívni a figyelmet a klímaváltozás és a környezetvédelem fontosságára.

Reméljük lesz lehetőségünk jövőre is visszatérni!"

Also available in English.
ELTE ELTE HÖK ELTE KK ELTE Online JOMA MEFS Újbuda Sport Újbuda kerületi önkormányzata ESN ELTE Sport Kft. ELTE Alumni BGA NEA Biotech